miercuri, 30 septembrie 2009

Next day


Pai stati ca nu-mi dadusem seama. Campusul universitar este in afara orasului. E plin de case aici special construite pentru studenti. Istetii le-au cumparat pentru a face bani pe seama noastra.Haha.
Majoritatea sunt indieni. Pai de ce asa de multi indieni domnule in Anglia?
Simplu: In India a doua limba oficiala este cea engleza.India a fost o colonie a Angliei...de fapt fusese perla Coroanei Britanice pentru ca luau de acolo foarte multe metale pretioase si alte materii prime...Chiar daca India si-a obtinut independenta intre ea si United Kingdom, a ramas o legatura destul de strinsa,si de aceea indienii au un avantaj in a pleca in England... Deci, unde era mai usor sa emigrezi daca nu unde se vorbeste limba pe care tu o intelegi.:) Asta e usor de constatat, in Franta sau Italia, Spania, sunt mult mai putini indieni.

Bun.

Am fost astazi in oras. Am luat trenul (care este la fel ca intercity din Romania, numai ca aici este tren de mers prin oras nu de mers 7, 8 ore prin tara)din Selly Oak Station pana in New Street Station. Trei statii de mers....in 10 minute am ajuns, sau chiar mai repede. Toata treaba asta a costat dus-intors aproape doua lire, destul de scump zic eu.

Ei...orasul arata bine. Cladiri vechi bine intretinute, cladiri noi, dar care respecta structura celor vechi. Prea putine blocuri inalte sau imobile cu pereti din sticla sau alte chestii ultra moderne ca in New York de exemplu.

Strazi inguste, autobuse cu etaj, imense as putea spune, dar niciodata arhi pline ca in Romania.
E o placere sa mergi pe jos. Te fura peisajul:)

Magazinele sunt ca si la noi. E plin de incaltaminte de proasta calitate, sau modele cu mult sclipici si briz-brizuri. Rochii cu paiete , pene si alte idiotenii. Cine naiba se imbraca cu asa ceva?
Am vazut si lucruri frumoase, dar mai rar. Culmea, eu stiam ca aici femeile sunt foarte mari si ca atare nu o sa gasesc masuri mici. Ei, am gasit la pantofi marimea 35 si chiar 34. Wau! Adica 5 si 4!

La Zara, (ca tot e la moda in Bucuresti sa purtam haine de la Zara) preturile sunt cu o idee mai mici decat la noi. Adica o pereche de pantofi de dama aici am gasit la 18 lire si aceeasi pereche o vazusem in Bucuresti la un milion si ceva , doua maximum.

Bun.

M-am dus sa cumpar lapte cu cereale. Au niste cereale foarte bune. Laptele are acelasi pret ca si la noi. Cu o lira iei un litru, adica vreo patruzeci si ceva de mii, atat e si in Romania. O sa spuneti ca "bine, se gaseste lapte si mai ieftin in Romania". Corect. Si aici sunt magazine unde litrul de lapte este mai ieftin. Am gasit si cu mai putin de o lira.

Asadar, daca Anglia este o tara scumpa...Romania este cu siguranta o tara scumpa!

4 comentarii:

a simple girl... spunea...

India a fost o colonie de-a Angliei...de fapt a fost perla Coroanei Britanice pt ca luau de acolo foarte multe metale pretioase si alte materii prime...chiar daca India si-a obtinut independenta intre ea si MB a ramas o legatura destul de strinsa,de aia indienii au un avantaj in a pleca in England...good luck ''jianu''...e in hindi...by!

Victoria Baltag spunea...

A simple girl:

hei ms mult pt informatie..asa este...India a fost colonie engleza...o sa completez chiar acum cu informatia pe care mi-ai dat-o. ms mult de tot.
Succese mari si tie in tot ceea ce faci.
Te pup

a simple girl... spunea...

sa nu-ti para rau ca te-ai dus...si eu ma acomodez greu in locurile noi pt ca mii tare dor de oamenii mei...da sunt sigura ca cind ai sa te intorci nu ai sa regreti nimic...

Victoria Baltag spunea...

A simple girl: esti o dulce, ms de incurajari..deja parca e mai bine.
te imbratisez cu drag