sâmbătă, 9 iulie 2011

PULA















































Este vorba despre un orasel mic in nordul Croatiei care a pastrat ramasitele arhitecturii romane si izul marii adriatice. Ca sa ajungi acolo nu-ti trebuiesc decat vreo 200 de euro pentru biletul de avion si inca vreo 100 pentru cazare la vreun hostel. Eu si ai mei colegi stagiari, cu totii ne-am cazat la Pula Art Hostel cu 15 euro pe noapte. In general preturile sunt destul de ridicate, desi un euro valoreaza 7 kuna croati. Restaurantele sunt foarte bune si indestulatoare – o portie ajunge la doua personae si costa intre 40-60 de kuna. Poti manca tot felul de bunatati: fructe de mare, cevapcici (mancarea traditionala), salate de tot felul si carnuri dintre cele mai alese. Eu am mancat si o inghetzata super buna la 30 de kuna, hihi.
In Pula sunt cel putin 12 plaje, insa cuvantul plaja este cumva cam impropriu, caci paste tot sunt pietre si bolovani…..insa apa e limpede, albastra si racoroasa. E o frumusete sa privesti panorama.
Pentru vizitat, centrul este plin de monumente, cladiri si locuri istorice : Arcyul de triumf al lui Sergii, Templul lui Augustus, Arena, catedrala, forumul, etc.

Nu trebuie uitate produsele din lavanda (ulei pentru masaj, ulei de baie, spary pentru camera, etc.etc.), Croatia fiind cunoscuta pentru cele mai bune plantatii de lavanda din lume. Eu am cumparat un ulei de masaj si un ulei de corp, ambele foarte consistente si frumos mirositare incat imi parea rau ca nu am cumparat mai multe. Tot aici am gasit miere de o foarte buna calitate cu miez de nuca, alune, arahide si alte cele inauntru. Ca bautura traditionala, eu am incercat slibovica, un lichior dulce din prune sau pere, foarte bun. Dupa masa croatii mai degusta si coaja de portocala zaharisita, taiata in dungi foarte subtiri. Ca desert traditional mai este si smokveniak – un baton din smochine si boebe de alune.
xMa opresc aici cu povestitul si te las sa te uimesti cu fotografiile :)

Un comentariu:

Anonim spunea...

de ce alegi cele mai oribile poze pe care le ai cu tine pt a le arăta celorlalți? tu chiar nu te stimezi?