marți, 18 noiembrie 2008

Buzias

Anul trecut am fost pentru prima oara in Buzias. Nici nu auzisem de locul acesta...intamplarea face ca ANSIT-ul (Agentia Nationala de Sprijinire a Initiativelor Tinerilor)sa-si desfasoare un proiect acolo ( "Dialog Social").

Din Bucuresti nu exista tren direct, eu am luat pana in Lugoj si de acolo spre Buzias. Am ajuns intr-o gara micuta unde la casa de bilete doamna isi bea cafeaua linistita si mai schimba doua trei vorbe cu calatorii care vin infrigurati...

Pana in statiune trebuie sa mergi cu un maxi-taxi sau cu taxiul daca te tin buzunarele. Eu am ales maxi -taxi si am constatat ca mergeam impreuna cu cersetorii pe care ii vazusem in gara din lugoj in timp ce asteptam legatura mea cu Buziasul. Da, cersetorii aceia aveau case in Buzias sau in apropierea lui si mergeau la cersit in Lugoj sau in alte parti ca si cum ar merge la serviciu in fiecare zi. Soferul de maxi-taxi mi-a spus ca ii transporta in fiecare dimineata si seara si desi miroseau ingrozitor, nu se indura sa nu-i ia. NU-ti inchipui ca mergeau pe gratis, nu; plateau ca oricare calator.

Am oprit la Complexul Hotelier PARC. Proaspat renovat, utilat cu sauna (9 lei sedinta), sala de fitness ( 12l ei sedinta),terapie manuala, acupunctura, parafina,hidromasaj , bai galvanice, kinetoterapie si alte utilitati, hotelul arata nemaipomenit. O sa-mi aduc aminte toata viata de el..mai ales fiindca acolo mi-am uitat cheile ...si mi-am dat seama de asta numai cand am ajuns inapoi in Bucuresti... si a trebuit sa sparg usa :))

Buziasul are o apa termala foarte bogata in fier si nu mai stiu ce alta substanta ce o face foarte neplacuta la gust...Erau multi oameni acolo cu sticlele de doi litri care asteptau la coada sa le umple. O doamna de vreo saizeci de ani mi-a spus ca de cand consuma apa "din asta" nu mai sufera de nimic. Si inainte avea probleme cu fierea, ficatul, bila, etc. Minune apa asta. Ia sa iau si eu o sticla!

Langa hotel exista un parc sau padurice...cu multe veverite care escaladeaza brazii. O minuatie sa le vezi. Langa toate astea.... se vad ruinele unei statiuni balneoclimaterice ce era la mare inaltime pe vremea comunistilor. Odata cu caderea regimului...si statiunea s-a distrus....s-a furat tot ce se putea. Oricum, se vede si asa ca a fost foarte dotata si bine utilata acea statiune balneoclimaterica.

In Buzias sunt cateva baruri cu barbati crita la orice ora. Am vazut si o cofetarie-pizerie la mare cautare - dupa 9 seara nu mai gaseai nici prajituri si nici pizza de care vroiai. Preturi mici ( 10 lei o pizza,1 leu o amandina).

Cine doreste o vacanta departe... cu liniste si pace si multa sanatate...ii recomand cu drag Buziasul. Eu abia astept sa ma duc iarasi:)