vineri, 16 ianuarie 2009

Sibiul.....drag si scump







Citeam acum cateva saptamani de pe blogul lui Thomas(viatadedupacolt.blogspot.com) cat de frumos poate fi Sibiul iarna.
Eu iubesc orasul acesta, in care, la drept vorbind, am fost pentru prima oara anul trecut, cu ocazia Festivalului Antropologic...
L-am rugat sa ma lase sa-i "fur" postarea, daca pot spune asa...{:)}
A fost de acord, ba mai mult, mi-a dat si o multime de poze din care sa-mi aleg...nice gest. Multumesc!
Vazand acum pozele lui, mi-a dat seama ca si eu am o groaza(nu poti rezista sa mergi in Sibiu si sa nu faci poze...la cat de frumos e orasul...).

Thomas spunea:"Am ajuns in centrul Sibiului exact cand se insera. Am decis sa ajung in Sibiu chiar si pe cea mai cumplita temperatura din ultimele saptamani, deoarece nu am vizitat niciodata cu adevarat Sibiul. A fost doar un oras de tranzit, un oras catre alte orase, doar o intrare spre o alta iesire, fara mare importanta. Dar de data asta a contat. Doar el, Sibiul in toata splendoarea sa. La ora la care am ajuns in Piata Mare (din imagine), tocmai s-a aprins iluminarea de seara, si totul a devenit feeric. Urcand de la baza orasului vechi, printre cladiri prafuite si nu tocmai "renovate", un sentiment de tristete imi invaluise sufletul, eram trist sa vad cladiri in paragina, neingrijite, dar frumoase. Ajungand insa in Piata Mica si Piata Mare, brusc perceptiile mi s-au modificat. Era zona foarte ingrijita a orasului vechi si am ajuns exact in momentul in care luminitele de seara s-au aprins".

Eu nu o sa vorbesc despre legendarul pod al mincinosilor (unde se presupune ca daca spui ceva si e minciuna, te impiedici) unde isi aduceau indragostitii iubitele; Nici despre Muzeul Brukenthal nu o sa vorbesc...chestiile astea le gasiti usor dand un search pe google.

O sa povestesc despre Sibiu..dincolo de frumusete. Sibiul are Mc Donald la marginea orasului....foarte bine, diminueaza putin din globalizarea asta care a invadat toata lumea. Daca vrei sa mananci ceva la gara...gasesti o dugheana chiar in fata, unde stau de obicei betivii. Centrul arata divin..mai precis partea restaurata....Sibiul medieval , ca sa zic asa.Casele proaspat colorate, acoperisurile cu "ochi", vopsite si ele, pietele..cu specific germano-austriac....
Dincolo de toate astea....e foarte scump sa stai in Sibiu.Mancare pe bani multi, hoteluri unde platesti chiar peste pretul din Capitala. Nu va mint. Eu stateam la o verisoara cand am fost....insa m-am dus sa intreb din curiozitate...era o suta cincizeci de euro pe noapte la un hotel aflat langa Casa Studentilor....vai vai...si asta acum doi ani aproape.

Dar Sibiul nu e peste tot la fel. Partea cu blocuri....e atat de urata si neprimitoare..imobilele in care locuiesc oamenii arata jalnic. Primarul a dispus sa se construiasca acoperisuri la fiecare bloc( pana atunci erau izolate cu smoala).

Pe cat de minunata e partea veche a Sibiului, pe atat de odioasa e partea construita in perioada comunista.

Mergeti in Sibiu..dar vizitati numai centrul..altfel o sa va intristati.

2 comentarii:

Anonim spunea...

M-ai convins

Victoria Baltag spunea...

Aurora:Crede-ma,eu abia astept sa ma reintorc acolo!